Podmiotem sprzedającym jest:
FUNDACJA WENANTEGO KATARZYŃCA
, NIP:7952576573, REGON:52593011000000
(rejestr: KRS)
, adres: Kalwaria Pacławska 40, 37-743 Kalwaria Pacławska
, e-mail: fundacja@wenanty.pl
zwany w dalszej części regulaminu / umowy: Fundacja
Formuła niniejszego regulaminu/umowy zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków
zakupu
Towarów,
od Fundacja.
Niniejsze warunki, regulują w szczególności sposób prezentowania oferty, zasady składania zamówienia, zasady odstąpienia od umowy oraz kwestię odpowiedzialności Fundacja.
DEFINICJE
KLIENT - osobę fizyczną dokonującą z Fundacja czynności prawnej czyli dokonującej zakupu od Fundacja.
REGULAMIN – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży przez Fundacja
KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
PRAWA – Prawa KLIENTA określone w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o prawach konsumenta
TOWAR – rzecz ruchomą, a także wodę, gaz i energię elektryczną, w przypadku gdy są oferowane do sprzedaży w określonej objętości lub ilości.
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Fundacja a Klientem, zawarta zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli KLIENTA, w celu zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY. Zamówienie zawiera parametry będące przedmiotem Umowy sprzedaży.
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/6791, czyli nowe ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) obowiązujące w Unii Europejskiej (UE) reguluje przetwarzanie przez osoby fizyczne, przedsiębiorstwa lub organizacjedanych osobowych dotyczących osób fizycznych w UE.
ZOBOWIĄZANIA OGÓLNE
Fundacja zobowiązuje się:
dostarczać Towary zgodnie z ich specyfikacją działając w sposób profesjonalny i z pełnym zaangażowaniem.
stosować organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa w celu bezpiecznego przeprowadzenia transakcji i dostawy Towarów.
Fundacja działając zgodnie z obowiązującym porządkiem prawny informuje, że nie stosuje czynności dążących do zrzeczenia się przez klientów praw zapewnionych w Prawach.
W przypadku wystąpienia w Regulaminie lub ofercie zapisów będących mniej korzystna dla KLIENTA niż postanowienia Praw, zapisy te zostaną uznane za nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Praw.
Fundacja zapewnia, iż wszelkie działania podejmowane w celu realizacji Zamówienia i Sprzedaży odbywają się zgodnie z RODO.
Oferta wraz z szczegółowym opisem, dostępna w Fundacja, prezentowana jest:
Na stronie internetowej
Opis towaru zawiera:
Łączną cene za towar wraz z podatkami
Koszty dostawy
KLIENT nie ponosi kosztów dostawy. Koszty dostawy są wliczone w cenę Towaru.
OPINIE
Fundacja nie zbiera ani nie publikuje opinii swoich Klientów.
SPOSÓB ZAWIERANIA UMOWY
Wszystkie podawane przez Fundacja ceny
Towarów
podawane są w polskich złotych i są cenami BRUTTO.
Fundacja zawiera umowy z Klientem na odległość za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Fundacja w celu zawarcia umowy z Klientem na odległość za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
przez stronę (interfejs zakupu)
W celu korzystania ze Strony, KLIENT powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Fundacja zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Strony.
KLIENT aby dokonać Zamówienia w ramach Strony korzysta z funkcjonalności dostępnych na Stronie.
Fundacja może pozbawić KLIENTA prawa do korzystania ze Strony, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Strony, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
dopuścił się za pośrednictwem Strony naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów,
dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Fundacja za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Fundacja.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych, Fundacja podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług.
KLIENT zobowiązany jest w szczególności do:
korzystania ze Strony w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet
korzystania ze Strony w sposób nie zakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
korzystania ze Strony w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Fundacja,
wykorzystywania treści zamieszczonych na Stronie jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
Fundacja na swoich stronach internetowych, służących do zawierania umów z Klientem, NIE UDOSTĘPNIA funkcjonalności zakładania Konta przez KLIENTA.
OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ
Korzystanie ze strony/sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych: urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
W celu złożyć Zamówienie, KLIENT musi zaakceptować treści niniejszego Regulaminu/Umowy.
KLIENT SKŁADA zamówienie, przez:
formularz na stronie internetowej (sklep).
Złożenie zamówienia przez KLIENTA związane jest z Obowiązkiem zapłaty.
KLIENT znajdzie informację o obowiązku zapłaty i zaakceptuje taki obowiązek:
na przycisku potwierdzającym zamówienie (ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY).
KLIENT może uzyskać szczegółowe informacje dotyczące płatności:
na podsumowaniu zamówienia
na stronie :
KLIENT może dokonać płatności za pomocą elektronicznych systemów płatności:
KLIENT ma
14 dni
na odstąpienie od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Jeżeli KLIENT wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Fundacja, Fundacja nie jest zobowiązany do zwrotu KLIENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
KLIENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Zmniejszenie wartości towaru nie występuje w przypadku gdy Fundacja nie poinformuje klienta o prawie odstąpienia od umowy.
Zwrot wszystkich płatności dokonanych przez klienta nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy.
Zwrotu płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że KLIENT zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli KLIENT nie został poinformowany o prawie odstąpienia od umowy, prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 12 miesięcy liczone od 14-ego dnia po złożeniu zamówienia przez klienta.
Jeżeli KLIENT odbierze informację o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 12 miesięcy od złożenia zamówienia to termin odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od potwierdzenia odebrania przez klienta informacji o możliwości odstąpienia od umowy.
KLIENT może odstąpić od umowy za pomocą:
wiadomości e-mail wysłanej na adres fundacja@wenanty.pl
telefonicznie pod numerem
KLIENT otrzyma potwierdzenie przyjęcia przez Fundacja odstąpienia od umowy:
tym samym kanałem komunikacji którym wpłynęło odstąpienia od umowy
Formularz odstąpienia od umowy z Fundacja, udostępniony jest:
jako załącznik do niniejszego regulaminu/umowy
Informacje Fundacja, na temat prawa do odstąpienia od umowy (POUCZENIE), KLIENT może uzyskać:
w załączniku do niniejszego regulaminu/umowy
KLIENT potwierdza otrzymanie informacji o prawie do odstąpienia od umowy z Fundacja (POUCZENIE) za pomocą:
za pomocą checkbox (fistaszka) przy zamówieniu. Zaznaczenie o zapoznaniu jest niezbędne do realizacji zamówienia.
Ponieważ Towar jest dostarczany pojedynczo, czas biegu terminu prawa do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od momentu odebrania towaru.
Po odstąpieniu od umowy KLIENT zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie
14 dni
.
Zwrot kosztów KLIENTA związanych z zamówieniem zostanie zrealizowany
po otrzymaniu przez Fundacja zwracanego towaru.
Po odstąpieniu od umowy, KLIENT zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu towaru.
REKLAMACJE
Niniejszy Regulamin określa zasady rozpatrywania reklamacji dotyczących oferowanych przez Fundacja
Towarów
KLIENT może złożyć reklamację:
wysyłając na adres e-mail fundacja@wenanty.pl wiadomość z wypełnionym formularzem załączonym do regulaminu lub podając w treści maila szczegóły reklamacji
kontaktując się z Fundacja telefonicznie i przekazując konsultantowi szczegóły reklamacji
Fundacja zaleca podanie w opisie reklamacji:
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości,
roszczenie KLIENTA,
danych kontaktowych KLIENTA składającego reklamację.
Podanie wskazanych informacji, ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Fundacja. Podane wymogi mają jedynie formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Fundacja ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 kalendarzowych od dnia jej złożenia.
W przypadku gdy Fundacja nie ustosunkuje do reklamacji się w terminie 14 oznacza, że Fundacja uznał reklamację za zasadną.
Fundacja ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od daty dostarczenia.
Czas odpowiedzialności Fundacja za brak zgodności towaru z umową może być dłuższy, jeśli termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy.
Brak zgodności towaru z umową musi istnieć w chwili jego dostarczenia.
Fundacja musi potwierdzić zgodności towaru z umową na podstawie specyfikacji produktu lub innych dowodów.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
Fundacja może wybrać sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeśli żądanie KLIENTA jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Fundacja.
Jeżeli Fundacja uzna, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów Fundacja uwzględnia w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla KLIENTA powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Fundacja dokonuje naprawy towaru w rozsądnym czasie biorąc pod uwagę niedogodności dla KLIENTA oraz specyfikę towaru oraz cel, w jakim KLIENT go nabył
Wszystkie koszty naprawy lub wymiany ponosi Fundacja.
KLIENT udostępnia Fundacja towar podlegający naprawie lub wymianie a Fundacja odbiera towar od KLIENTA.
Wszystkie koszty naprawy lub wymiany ponosi Fundacja.
Jeżeli:
Fundacja odmówi doprowadzenia towaru do zgodności z umową
Fundacja nie doprowadziła towaru do zgodności z umową
Fundacja nie udało się doprowadzić towaru do zgodności z umową
KLIENT uznał, że brak zgodności Towaru z umową jest bardzo istotny
KLIENT uznał, że przewidywany czas naprawy lub wymiany nie jest rozsądny
KLIENT uznał, że brak zgodności Towaru z umową powoduje jego nadmierne niedogodności
KLIENT uznał, że przewidywany czas naprawy lub wymiany powoduje jego nadmierne niedogodności
KLIENT może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
Fundacja określa obniżoną w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
W przypadku obniżenia ceny Fundacja zwraca należne KLIENTOWI kwoty nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
W przypadku gdy KLIENT nabędzie więcej niż jeden towar a brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych nabytych przez KLIENTA towarów, KLIENT może odstąpić od umowy jedynie dla towarów niezgodnych z umową.
W przypadku gdy KLIENT nabędzie więcej niż jeden towar a brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych nabytych przez KLIENTA towarów, odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich towarów (także tych zgodnych z umową) jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby KLIENT zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
ZMIANA REGULAMINU
Fundacja zastrzega sobie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy, prawo do dokonywania zmian treści REGULAMINU.
W uzasadnionych przypadkach Fundacja jest uprawnione do jednostronnej zmiany bez uzgodnienia z KLIENTEM zapisów REGULAMINU.
Uzasadnione przypadki to między innymi:
zmiana przepisów prawa
nowe interpretacje przepisów prawa
nowe orzecznictwa sądowe lub administracyjne
zmiana sposobu działania Fundacja i/lub wprowadzenie nowych funkcjonalności
Fundacja poinformuje KLIENTA o zmianie regulaminu za pomocą dostępnych środków komunikacji z KLIENTEM.
W przypadku braku sprzeciwu i/lub wypowiedzenia umowy przez KLIENTA w terminie 14 dni od skutecznego powiadomienia, przyjmuje się, że akceptuje on proponowane zmiany.
Dla umów zawartych przed niem wejścia w życie nowej wersji REGULAMINU stosuje się zapisy obowiązujące w dniu zawarcia umowy.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
KLIENT może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
KLIENT może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
Informujemy, że zobowiązujemy się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów między Usługodawcą a Konsumentem jest: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi dostępny pod adresem: http://www.wiih.lodz.pl. KLIENT może do tego podmiotu złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu dla miasta Klienta.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Informacje zawarte w Regulaminie stanowią integralną część umowy zawieranej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą być zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem stron.
ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU/UMOWY SPRZEDAŻY TOWARÓW
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY TOWARÓW
zawartej z FUNDACJA WENANTEGO KATARZYŃCA
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie
14 dni
bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie
14 dni
od dnia
w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub ostatniego przy zamówieniu wielu towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru lub ostatniego przy zamówieniu wielu towarów.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas FUNDACJA WENANTEGO KATARZYŃCA o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia
przesłanego w wiadomości e-mail na adres fundacja@wenanty.pl
przekazanego podczas rozmowy telefonicznej pod numerem (oświadczenie może być nagrane)
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy:
zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności nie później niż w terminie 14 od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy.
zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
po odstąpieniu od umowy zobowiązani są Państwo do zwrotu towaru w terminie
14 dni
zwrot płatności dokonamy
po otrzymaniu zwracanego przez Państwa towaru.
po odstąpieniu od umowy, zobowiązani są państwo do poniesienia kosztów zwrotu towaru.